5 tips voor een betere gezondheid

Home / Blog / Gezondheid / 5 tips voor een betere gezondheid

Wat u elke dag eet, heeft invloed op uw gezondheid en hoe u zich nu en in de toekomst voelt. Goede voeding speelt een grote rol bij het leiden van een gezonde levensstijl. In combinatie met fysieke activiteit, kan uw dieet u helpen een gezond gewicht te bereiken en te behouden en uw risico op chronische aandoeningen zoals diabetes of hartaandoeningen te verminderen, en de algehele gezondheid en het welzijn bevorderen.

Het creëren en onderhouden van gezonde eetgewoonten hoeft niet moeilijk te zijn. Als u begint met het opnemen van kleine veranderingen in uw dagelijkse gewoonten, kunt u een grote impact hebben op uw eetpatroon en duurzame, gezonde eetgewoonten creëren. Probeer ten minste zes van de volgende acht doelen in uw dieet op te nemen door elke week een nieuw doel toe te voegen.

Tip 1:  Maak de helft van uw bord groenten en fruit

Kies rode, oranje en donkergroene groenten samen met andere groenten voor je maaltijden. Voeg fruit toe aan maaltijden als onderdeel van hoofd- of bijgerechten of als dessert. Hoe kleurrijker je je bord maakt, hoe groter de kans dat je de vitamines, mineralen en vezels krijgt die je lichaam nodig heeft om gezond te zijn.

Tip 2: Maak de helft van de granen die je eet, hele granen

Schakel over van een geraffineerd voedsel naar een volkoren voedsel. Kies bijvoorbeeld voor volkorenbrood in plaats van wit brood. Lees de ingrediëntenlijst en kies producten met eerst een lijst van volkoren ingrediënten. Zoek naar dingen als: “volkoren”, “bruine rijst”, “bulgur”, “boekweit”, “havermout”, “havermout”, quinoa “of” wilde rijst. “

Tip 3:  Drink water in plaats van suikerhoudende dranken

Drink water om onnodige calorieën uit suikerhoudende dranken te verminderen. Frisdrank, energiedrankjes en sportdrankjes zijn een belangrijke bron van toegevoegde suikers en calorieën in Amerikaanse diëten. Voeg smaak toe aan je water door een schijfje citroen, limoen, appel of verse kruiden zoals munt of basilicum toe te voegen.

Tip 4: Eet wat zeevruchten

Zeevruchten bevatten eiwitten, mineralen en omega-3-vetzuren (hart-gezond vet). Volwassenen moeten proberen minstens acht gram per week van een verscheidenheid aan zeevruchten te eten. Kinderen kunnen kleinere hoeveelheden vis eten. Zeevruchten omvatten vis zoals zalm, tonijn en forel en schaaldieren zoals krab, mosselen en oesters.

Tip 5: Verminder vaste vetten

Eet minder voedingsmiddelen die vaste vetten bevatten. De belangrijkste bronnen voor Amerikanen zijn cakes, koekjes en andere desserts (vaak gemaakt met boter, margarine of bakvet); pizza; verwerkt en vet vlees (bijv. worstjes, hotdogs, spek, ribben); en ijs.

 

Bekijk ook

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.