3 tips voor het opzetten van een goede menu kaart

Home / Blog / Restaurants / 3 tips voor het opzetten van een goede menu kaart

Succesvolle restauranthouders hebben al afscheid genomen van de klassieke menu’s, die gewoon “prima” waren, maar geen winst maakten.

Menu’s moeten een succesvol hulpmiddel zijn en dienen als goede reclame. Dit gebeurt alleen als ze aan de essentiële eisen voldoen. Dit betekent dat ze seizoensgebonden, visueel aangenaam, verfijnd, duidelijk, divers, gericht op een specifieke groep gasten zijn en absoluut geloofwaardig moeten zijn.

Deze ‘stille verkoper’ komt niet per ongeluk voor – het moet strategisch worden gepland. Goede menu’s moeten worden ontworpen om te passen bij specifieke groepen gasten, mensen met diepere en minder diepe zakken. Als menu’s worden gebruikt en begrepen als een marketingtool, kunnen ze uw bezoekersaantallen in één seizoen vergroten en meer bezoekers naar uw restaurant halen.

Tip 1: Gebruik 4 menu’s

Ten eerste is het menu een lijst met restaurants die worden aangeboden met vermelde prijzen. Maar het menu van het restaurant gaat veel verder dan dat en heeft een grote marketingfunctie.

Alles wat je moet weten over een restaurant vind je in het menu.

Aangezien ongeveer 90% van de gasten nog steeds niet weet wat ze willen eten als ze het restaurant binnenkomen, en 85% van hen de menu’s ongeveer 5 minuten zorgvuldig bekijkt en opsomt, kunnen we zeggen dat het menu wordt gebruikt op een emotionele en effectief niveau. Wanneer u op zoek bent naar menu-ideeën voor een nieuw restaurant, denk dan na over relevante taken waaraan het menu moet voldoen, zoals: keuze assistent, extra leverancier, adviseur te koop, verkoop promoter en grappig kleurrijk notitieboek. Het moet de nieuwsgierigheid wekken, gastronomische bedrieger worden, een (voedsel) wens laten uitkomen, enz. Je moet aan al deze dingen denken als je een aantal nieuwe menu-ideeën voor restaurants hebt gevonden.

Het menu moet uw klant ook informeren over enkele extra aanbiedingen en mogelijkheden, zoals mogelijkheid om zalen te huren voor verschillende evenementen, organisatie van catering, seminars en cursussen die in de faciliteit kunnen worden gehouden, speciaal programma te koop enz. Ook moet het menu een referentie bevatten naar de website en Facebook-pagina (link of QR-code), artikelen en commentaren van kranten en hospitality-websites en flyers met de speciale aanbieding.

Tip 2: Lopers in uw menu kaart

In alle beschikbare menu’s zijn er zogenaamde “hardlopers” die populair voedsel en “zwak” voedselaanbod zijn. Runners is het best verkochte eten en het zijn vaak populaire standaard gerechten – die herkenbaar zijn.

Als je er beter uitziet, zul je merken dat 20% van het totale aanbod van voedsel op het menu 80% van de omzet uitmaakt. Succesvolle restauranthouder weet welk voedsel zo genoemd moet worden. “Ster” profiel. Dit zijn de ‘lopers’ die het meeste geld in de kassa achterlaten.

Hoe kun je van een gerecht een ster maken? Je moet het onderscheidend maken.

Klanten moeten het unieke karakter van uw restaurant kunnen herkennen. Bijvoorbeeld als uw restaurant een gerecht aanbiedt dat een unieke vorm en smaak heeft en het is het enige in uw deel van de stad dat u het doel krijgt. Op basis hiervan kun je zelfs de prijs verhogen.

Volg de gouden regel: sterren uit het menu moeten worden gecombineerd met de sterren uit de wijnkaart.

Tip 3: Maak een goede structuur

Het eerste dat moet worden gedaan bij het structureren van het menu is:

maak een menu-inhoud – aanbieding die zal worden opgenomen in het menu,

dan komt de begeleidende tekst,

en aan het eind – menu-ontwerp.

U moet deze belangrijke dingen weten:

De rechterkant van het menu verkoopt altijd meer dan de linker.

Goede teksten in menu’s benadrukken de specificiteit van die keuze.

Het eerste en het laatste gerecht op de menukaart staan ​​in secties van veel voorkomende gerechten Het is dus duidelijk waar en hoe de sterren van het menu in het menu moeten worden geplaatst. Een zwakke voorraad (die met een kleinere marge) die we op het menu hebben, moet aan de linkerkant van de menukaart worden geplaatst.

 

Bekijk ook

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.